زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان
سرخط خبرها

بلاتکلیفی قیمت زولبیا و بامیه در نبود نرخ رسمی در مشهد (اسفند ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۱۵۷۹۹
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
بلاتکلیفی قیمت زولبیا و بامیه در نبود نرخ رسمی در مشهد (اسفند ۱۴۰۳)
در فاصله یک هفته تا آغاز ماه رمضان، قیمت زولبیا و بامیه در قنادی‌های مشهد مشخص نیست و برخی قنادی‌ها قیمت‌های دلخواه خود را اعلام می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، ماه مبارک رمضان از هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم روزه‌دار نیز اقلام خوراکی مخصوص این ماه مانند زولبیا و بامیه را تهیه خواهند کرد اما بلاتکلیفی اعلام نرخ رسمی این شیرینی محبوب در مشهد باعث شده تا شهروندان نسبت به قیمت آن بلاتکلیف باشند.

پیگیری‌های متعدد از اتحادیه شیرینی‌ساز، شیرینی‌فروشان و کافه قنادی‌های مشهد در مورد اعلام نرخ مصوب امسال تاکنون بی‌نتیجه بوده و رئیس این اتحادیه اعلام کرد تاکنون قیمتی برای این شیرینی در نظر گرفته نشده است.

این در حالی است که قیمت این شیرینی در تهران طی هفته گذشته به تصویب رسید و تهرانی‌ها با نرخ ۱۷۰ هزارتومان برای زولبیا و بامیه ممتاز و ۱۴۰ هزارتومان برای مدل درجه یک آن، می‌توانند شیرینی تهیه کنند. اما دومین کلانشهر ایران برای نرخ‌گذاری با مشکل روبه‌رو شده است.

نرخ‌های مختلف، از ۱۲۰ تا ۲۷۰ هزارتومان

قیمت زولبیا و بامیه در مشهد و در روزهای پیش از آغاز ماه مبارک رمضان شرایط متفاوتی را طی می‌کند و قنادی‌ها در حال حاضر، نرخ‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

پیگیری و تماس‌های خبرنگار شهرآرانیوز با برخی قنادی‌های معتبر مشهد حکایت از آن دارد که هر قنادی به دلخواه خود، یک نرخ را برای فروش هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در نظر گرفته است.

یکی از قنادی‌ها قیمت هر کیلو زولبیا بدون بامیه را ۱۲۰ هزارتومان، یعنی به نرخ مصوب سال قبل اعلام کرده و فروش بامیه را موکول به آغاز ماه رمضان کرد. این مبلغ برای هر دو نوع شیرینی بوده است؛ درحالی‌که قنادی مذکور فقط زولبیا می‌فروشد.

یکی دیگر از قنادی‌ها با اعلام دو نرخ برای این شیرینی عنوان کرد: هر کیلو زولبیا و بامیه ساده ۲۱۰هزار تومان و هر کیلو زولبیا و بامیه با تزئینات سیاه دانه را ۲۷۰ هزارتومان می‌فروشیم.

تماس با برخی دیگر از قنادی‌ها نیز حاکی از آن بود که فعلا این شیرینی در ویترین آن‌ها قرار نگرفته است و قیمتی نیز برای آن ارائه نداده‌اند.

باید منتظر ماند و دید که آیا اتحادیه قنادان مشهد تا پایان این هفته نرخ مصوب خود را اعلام خواهد کرد یا آنکه در آستانه ماه رمضان قیمت‌گذاری‌ها نهایی خواهد شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->